Skargi i wnioski
Komendant Wojewódzki Policji w Łodzi przyjmuje w ramach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach 15.00 - 17.00
ulica Lutomierska 108/112
91-048 Łódź
tel.. 47 841-28-65, 47 841-21-68
Komendant Miejski Policji w Łodzi:
Komendant Miejski Policji w Łodzi przyjmuje w ramach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach 15:00-17:00.
ulica Sienkiewicza 28/30
90-114 Łódź
tel. 47 841 10 91
Następuje zmiana terminu przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków przez Komendanta Miejskiego Policji w Łodzi lub Zastępców Komendanta Miejskiego Policji w Łodzi.
W zamian za dni:
- 24 grudnia 2024 roku (Wigilia) - Komendant Miejski Policji w Łodzi lub Zastępca Komendanta Miejskiego Policji w Łodzi będzie przyjmował w dniu 23 grudnia 2024 roku (poniedziałek) w godz. 15:00-17:00,
- 31 grudnia 2024 roku (Sylwester) - w dniu 30 grudnia 2024 roku (poniedziałek) w godz. 15:00-17:00.
Przyjmowanie skarg i wniosków w dni powszednie w godzinach 9:00-14:00.
ulica Pienista 71
94-109 Łódź
tel. 47 841 10 19, 47 841 14 79
Jeżeli wtorek jest dniem ustawowo wolnym od pracy, interesanci przyjmowani są w następnym dniu roboczym w godzinach 15.00 - 17.00
Procedura przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Policji realizowana jest w oparciu o przepisy prawa ujęte w następujących aktach normatywnych: art. 63 Konstytucji RP (Dz. U. z 1997 roku Nr 78, poz. 483), Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 roku, poz. 2000) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5,poz. 46).
W ujęciu ogólnym przedmiotem skargi w rozumieniu art. 227 kpa mogą być kwestie dotyczące zaniedbań, nienależytego wykonywania zadań, przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw przez policjantów lub pracowników cywilnych Policji.
Natomiast wniosek w rozumieniu art. 241 kpa dotyczy propozycji ulepszenia oraz usprawnienia pracy Policji bądź inicjatyw zmierzających do lepszego zaspokojenia potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnych.
O tym czy pismo jest skargą czy wnioskiem decyduje zgodnie z art. 222 kpa jego treść, a nie tytuł nadany przez autora. Postępowanie w sprawie skarg i wniosków rozpoczyna się z chwilą złożenia i przyjęcia skargi (wniosku).
Przepis art. 253 § 1 kpa zobowiązuje organ Policji do przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych terminach.
Obowiązek przyjmowania obywateli w sprawach skarg spoczywa na kierownikach jednostek organizacyjnych Policji. Nie jest to obowiązek codziennego przyjmowania interesantów, czynność tę ograniczono do jednego dnia w tygodniu.
Godziny przyjęć określa kierownik jednostki organizacyjnej. Informacja o terminach przyjęć powinna być wywieszona w miejscu widocznym.
Osobną choć znaczną liczbę pism kierowanych do Policji stanowią anonimy (pisma nieoznaczone imieniem i nazwiskiem lub nazwą oraz adresem wnoszącego, względnie zawierające te dane w rzeczywistości nienależące do wskazanych podmiotów). Taką korespondencję zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków pozostawia się bez rozpoznania.
INFORMACJA dla osób, które chcą złożyć skargę lub wniosek przy pomocy tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM), Systemu Jęzkowo-Migowego SJM) lub Sposobu Komunikowania się Osób Głuchoniewidomych (SKOGN)
Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U.z 2017 roku,poz. 1824, ze zm..): osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (czyli osoba uprawniona w rozumieniu ww. ustawy) jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
POUCZENIE ZWIĄZANE Z WEJŚCIEM W ŻYCIE PRZEPISÓW ROZPORZĄDZENIA PARLMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 roku (RODO)
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych (ADO) jest Komendant Miejski Policji w Łodzi z siedzibą przy ulicy Sienkiewicza 28/30 w Łodzi – kod 90-114, telefon kontaktowy 47 841 14 21
2.Komendant Miejski Policji w Łodzi wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD) – panią Natalię Kasprzyk – tel. 47 841 14 97, e-mail: iod@lodz.ld.policja.gov.pl.
3.Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane w celu rozpatrzenia wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.
4.Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
5.Pani/Pana dane osobowe:
- będą udostępnione wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa,
- nie będą wykorzystywane w celu profilowania.
6.Komenda Miejska Policji w Łodzi nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego.
7.Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
8.Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.
9.Przysługuje także Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
10.Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż wynika z przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. W przypadku nie podania danych nie będzie możliwe rozpatrzenie wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku.
Informacje dodatkowe:
Skargi na działalność Policji można kierować do kierowników jednostek policji, jak również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Aleja Solidarności 77,00-090 Warszawa
Przyjęcia interesantów: poniedziałek w godzinach 9.00 - 17.00, od wtorku do piątku w godzinach 9.00 - 15.00.
telefon: 0-22 55 17 760, 0-22 55 17 811, centrala: 0-22 55 17 700
Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla woj. zachodniopomorskiego,pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)
ulica Chmielna 54/57,80 -748 Gdańsk
sekretariat (+ 48) 58 764 73 02, fax (+ 48) 58 764 73 03
Przyjęcia interesantów: poniedziałek w godz. 10.00-17.00, wtorek, środa, czwartek w godzinach 9.00-15.00.
telefon (+ 48) 58 764 73 06
Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla woj. śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)
ulica Jagiellońska 25 pokój 122, 40 – 032 Katowice
telefon (+ 48 32) 72 86 800, fax (+ 48 32) 72 86 823
Przyjęcia interesantów: poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00, wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00.
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu (dla woj. dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)
ulica Wierzbowa 5, 50 - 056 Wrocław
sekretariat (+ 48) 71 34 69 115, fax (+ 48) 71 343 43 25
Przyjęcia interesantów: telefon (+48) 71 34 69 100, poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00, środa w godzinach od 10.00 do 17.00.
Linki: